Sundsvalls kommuns nya enhet flyttar in i Stadhuset
Vi är glada över att meddela att vi skrivit kontrakt med Sundsvalls kommun som kommer öppna sin nya avdelning ’’Kontakt Sundsvall’’ i vårt vackra Stadshus.

Vi ställde några frågor till Maria Cederberg som arbetar som Verksamhetschef för Servicecenter på Sundsvalls kommun.
Berätta lite mer om avdelningen som kommer sitta i Stadshuset:
– Kontakt Sundsvall är Sundsvalls kommuns nya kontaktcenter som kommer att vara vägen in till kommunen. Servicen kommer att bli snabbare och enklare för de som kontaktar oss. Genom att lösa många frågor och ärenden vid första kontakt avlastar också Kontakt Sundsvall våra verksamheter, säger Maria Cederberg, verksamhetschef på Servicecenter.
Vad var det som lockade er avdelning att välja stadshuset som er nya plats för verksamheten?
– I Stadshuset kommer vi nära våra medborgare, företagare och andra verksamheter inom kommunen. Vi vill vara där människor är och bidra till ännu mer levande stadskärna. Då vi dessutom har ett ägandeintresse i Stadshuset så kändes valet ännu mer självklart, säger Maria.
Hur ser ni på den strategiska betydelsen att vara lokaliserade i Stadshuset, och hur tror ni det kommer gynna er avdelning och kommunen som helhet?
– Vi valde Stadshuset eftersom det är enkelt för alla att ta sig hit och är nära till bussförbindelser. En annan fördel är att andra kommunala verksamheter redan finns i huset, så som avdelningen för Näringsliv och tillväxt, Destination Sundsvall samt så småningom, International House. Företagaren och medborgaren får då all service under samma tak, något som är viktigt utifrån vårt mål om att vara en robust kommun, säger Maria.
Vi ser fram emot att välkomna Sundsvalls kommun in i Stadshuset till hösten!
Kontakt
Peter Gotthardsson
Fastighetsaktiebolaget Lilium