Välkommen Kodmyran AB
Vi är glada att välkomna Kodmyran som ny hyresgäst i vår fastighet Nyttan 3 – Hirschska huset vid torget. Det känns så trevligt att de har valt att flytta in till oss, och vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete.

Vi skapar en arbetsmiljö för Kodmyran där vi noggrant anpassar lokalerna efter deras specifika behov och verksamhetens krav. Vi skapar öppna och flexibla arbetsområden som främjar samarbete och kreativitet, samtidigt som vi bevarar plats för tystare arbetszoner för mer koncentrerat arbete.
Genom dessa anpassningar säkerställer vi att Kodmyran får en arbetsplats där deras verksamhet kan blomstra, samtidigt som vi är stolta över att kunna erbjuda en lokal som verkligen möter deras behov.
Vi önskar Kodmyran all framgång i de nya lokalerna som de flyttar in i strax före sommaren 2025.
Vi ställer några korta frågor till Kodmyrans VD Katrin Lundgren.
Berätta om er verksamhet och framgång.
Vi är ett företag som jobbar med e-handel på olika sätt, främst genom att vi hyr ut vår egen e-handelsplattform till olika företag, men även med affärsutveckling, utbildning, konsulting och föreläsningar. Vi har kunder över hela Sverige, och har betydligt fler kunder söderut än norrut. Med Sverige som marknad, så är vi ofta ganska osynliga lokalt och inte många i stan vet att ett av Sveriges första e-handelsbolag, och en av Sveriges första e-handelsplattformar faktiskt grundades, och fortfarande utvecklas i Sundsvall. Vi har funnits sedan 2007 och har växt till 15 personer sedan dess. De är stationerade över hela landet, men ungefär hälften finns i närheten av Sundsvall och det är också där vårt huvudkontor ligger. Det är alltså det som vi nu ska flytta in i Liliums lokaler.
Vad var det som gjorde att ni valde just dessa lokaler för er verksamhet?
Våra medarbetare sitter spridda i hela landet, från Luleå till Kalmar, och vi är ett så kallat digital first företag och har varit i alla år vi funnits. Det innebär att vi inte har något krav på kontorsnärvaro utan var och en väljer att jobba där den utför sitt jobb med bäst kvalité. Det gör att vi inte behöver något stort kontor med många arbetsplatser att brukas dagligen, utan vi behöver ett trevligt kontor med bra ytor för samvaro och kreativt arbete, där vi kan samlas i olika grupperingar allt beroende på arbetets behov. Vi letade efter ett ställe dit man gärna vill åka för att mötas helt enkelt. Lilium kunde erbjuda precis det, fräscha lokaler centralt i stan så att det är lätt även för våra tillresta medarbetare att träffas där. Det gör det enklare för dem när man enkelt kan gå från tåget till kontoret. Dessutom har de visat sig vara väldigt serviceminded och anpassat lokalerna för våra behov genom att slå ut lite väggar och skapa trevliga ytor för samvaro. Att de dessutom kunnat tillhandahålla parkeringsplatser inne i stan för de som behövt det, samt att vi även får tillgång till större konferenslokaler för de gånger vi behöver träffas hela företaget är också saker vi sätter stort värde på.
Kontakt
Ann-Charlotte Uhlin
Fastighetsaktiebolaget Lilium